My angel is sky<3333333333333


Så ensamt de kan vara.................
Så ensamt utan dig storebror!
Jag vill inte att du ska vara ensam där uppe i himlen!, jag vill inte heller vara ensam!
Bara om jag kunde göra någonting!
Jag önskar, önskar så att jag kunde få tillbaka dig storebror.


Sorg……….

 

- är att tala samma sak om och om igen

- är att vilja gömma sig för omvärlden

- är att behöva få omsorg och omtanke

- är att behöva få massor av närhet, beröring, kramar och kärlek

- är att förändras på djupet

- är att få tilliten till det man tidigare trott på rubbad

- är att få råd av de oerfarna och okunniga (lika oerfaren och okunnig var jag innan)

- är att få möta värme och stöd av dem som vuxit till kärlek

- är att bli lyssnad av de erfarna och kunniga

- är att gå i lidandets skola

- är att uppleva sig som en belastning för omgivningen

- är att stelna i sina rörelser

- är att vandra hemlös efter vägarna

- är att uppleva att Gud är långt borta och ändå sända nödrop till honom

- är att uppleva dagar av sol, värme och fågelsång som ett hån

- är att inse att ingen förstår

- är att tro att orden glad, trevligt, njuta aldrig ska bli sagda och kända mera

- är att få sitt hem kallat dödsbo

- är att tvingas bli du med sorgen

- är att sörja frånvaro av liv, glädje och mening

- är att få det som varit livets njutning och glädjeämne omvänt till det mest

  svåra och outhärdliga vistelsen på sommarstugan, julen, semestern, våra

  födelsedagar……..

- är tystnadens tid

- är som att vara jagad av vargar, rastlös, rastlös

- är ett överlevnadsprojekt stund för stund, timme för timme, dag för dag

- är aldrig mer, aldrig mer…….

- är gråt och tårar

- innebär att varje sekund, varje minut, varje timme, varje dag för all din

  framtid är förändrad

 

Detta och mycket mer är de känslor och fysiska symtom som ska kännas, de tankar som ska tänkas och det sorgearbete som ska utföras, inte undra på att det tar tid och att vi blir trötta och kraftlösa under resans gång. Det är ett mirakel att man överlever och att livet får mer och mer utrymme ju längre tiden går.

Puss på dig Älskade Anton<33333333333
Min fina ängel i himlen<333333
Älskar och saknar dig så hela tiden.............!!!!!!!!!!!!!!!!
Tänker på dig hela tiden!!!<333
I LOVE YOU MY BIG BROTHER ANTON<33333333333333
///Din lillasyster wilma<3333333333333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0